25 Haziran 2011 Cumartesi

Otobüse Binen 20,Eşşeğin Peşinden Giden 15...

 

Yıllar önce idi.Bir kadın proğramın da kadının bir,
20 yıldır göremediği oğlunun bulunması için,
proğrama çıkmıştı.
-- "Naıl oldu" diye,sorulduğunda;
kadın,
-- "Beşikteki çocuğuma yoğurt almak için bakkala çıkmıştım.
Dur şu bakkaldan alayım,yok öbür bakkaldan alayım derken,
baktım İstanbul otobüsü eğlendi,bindim otobüse geldim İstanbul'a..."

Hikaye tabi,daha sonra sorular ardı ardına sorulduk ca,
"kabak çiçeği gibi açıldı",
yoksam
"bülbül gibi öttü" mü desem.

Meğer zamanı behrin birinde pavyonlarda çalışan bir arkadaşı
bunun kafayı çelmiş,olmuş pavyon yosması,yoksa yoğurt bahane...

Yalan yok, işin yoğurt ve otobüs kısmına bayağı gülmüştük,
proğramı seyrederken...

Birkaç gün sonra benimde, İstanbula gitmem gerekti.
Gittimde Yaylada büyük kayınçonun evine misafir oldum.
Laf lafı açarken,bu olayı anlattım,eccükde orada güldüm.
Üleeen senmisin gülen...
Gülmek güzeldi de,baktım sigara bitmiş,
--"Ben sigara alıp geliyorum" diye dışarı çıktım.
Sokağın karşısında ki ilk kuruyemişciye girdim.
O da ne,dükkanın yarısı içki dolu.
Bireysel tepki koymak amacı ile, sigara almaktan vazgeçtim.
Az ileride diğer kuruyemişciye gittim,orasıda aynı,
bir diğerine geçtim orasıda içki satıyor.
Sonunda sigaramı aldım ama,evden en az 1 km.
uzaklaşmışım bu arada...

Tahmini olarak geri dönüş yoluna girdim ama,
bir türlü sokağı bulamıyorum.Artık kafam iyice döndü,
telefon edip kaybolduğumu gelip beni almalarını söyledim.
Meğer sokağın başına kadar gelip geri gidermiş.
Ya işte böyle;
 "Senmisin Yoğrutcu Kadına Gülen"





Eşşeğe  Uydu,
15 Yıl Hapis Yattı



Hatay'ın Yayladağı ilçesine bağlı
Uluyol Köyünde bir kişi,
Suriye topraklarına geçen
eşeğinin peşinden gidince,
evine tam 15 yıl sonra dönebildi.

Döndüüğünde ise,
Annesi ölmüş,
hanımı almış başını gitmiş,
evide yıkılıp, virane çukur
 yerine dönmüş...

Resim yeniden boyutlandırılmıştır. Tam halini görmek için buraya tıklayın. Orijinal resim 500x674 boyutlarındadır.


Haberin linki

--Otobüse binen 20,
eşşeğin peşinden giden 15 yıl geri dönemiyor.
Evet seçim sizin...


 Made in Çalı 




   Paylaş 

Hiç yorum yok: